17. Att mysa, skoja & skämmas

Tidigare...
Jag återvände till filmen och lutade mig lite mot Niall som sedan la sin arm runt mig. Det kändes väldigt tryggt. Jag blundade bara för en liten stund men det slutade med att jag somnade.

Nialls POV

Vi var nu inne på på slutet av titanic. Jag började konstigt nog inte gråta denna gången, jag vet inte om det var för att Olivia låg lutad mot min axel och att jag då kände mig så lugn. Eller att jag bara sett den för många gånger? Jag pussade Olivia på pannan och började leka lite med hennes hår i stället. Jag kollade upp på skärmen, jag skulle kunna gissa på att det var en halv timme kvar av filmen. Jag suckade djupt och försökte koncentrera mig på Olivia i stället. Hon var verkligen så vacker! Jag studerade henne nogrant där hon sov. Och på något sätt så verkade hon märka det för hon vaknade.
- Morning. viskade så inte de andra skulle bli störta, det var ju ändå inne i den sorgliga biten.
 Jag såg hur hon sträckte lite på sig och log mot mig. Hon formade ett "hi" med läpparna. Jag kysste henne mitt på munnen. Hennes kyssar alltså.... Helt underbara! Jag såg hur hon gäspade lite, antagligen var hon fortfarande trött.
- You wanna go and sleep? Viskade jag. Hon nickade. Jag började resa mig upp. Jag valde ändå att inte bära henne i armarna. För det verkade lite för mycket, dramatiskt? Hon verkade inte bry sig så mycket och vi lämnade rummet. Men det sista jag hörde var att Louis ropade något, jag tror det var något med att vi skulle ta det lugnt. Fast på ett retande sätt... Jag följde Olivia medan hon gick och satte sig på en gästsäng i ett annat litet rum. Den var ganska stor, så vi skulle dela. Jag såg hur hon började ta av sig kläderna och jag kunde inte låta bli att fastna med blicken.
- What? You know, it's kinda normal to not sleep in jeans... Hon hade tydligen märkt att jag stirrat så. Jag tittade väldigt generat bort och fäste blicken på mina fötter i stället. Jag hörde hur hon fnissade till lite. Jag sneglade lite på henne. Hon hade tagit på sig en stor svart T-shirt med något lila tryck på. Och hon låg ner i sängen med täcket uppdraget till höften. Jag tog då också av mig, men väldigt diskret. Först tröjan och sen byxorna. Jag kröp ner brevid henne och kände hennes varma kropp mot min. Jag pussade henne på kinden. Och efter en liten stund så föll vi båda in i en djup sömn.
 
Amys POV

Harrry hade sin arm slingrad runt min ena axel och vi båda satt och grät i varandras famnar. Titanic var verkligen sorglig! Men efter en liten stund så var filmen slut. Alla var ganska trötta, så vi bestämmde oss alla för att lägga oss och sova. Vi hade lagt ut lite luftmadrasser på golvet i ett annat rum där det var tänkt att alla skulle sova, men när vi kom dit så var inte varken Olivia eller Niall där. Men de ville säkert inte bli störda. Med vad de nu hållde på med... Jag paxade direkt en säng som var längst in i hörnet av rummet. Och snabbt så fortsatte alla de andra killarna att paxa sängar också. Harry valde sängen som var brevid min, men det var ändå lite mellanrum men.. Han valde sängen brevid mig! Jag kände hur jag verkligen fick fram ett stort léende på mina läppar. Jag ruskade lite på huvudet och kom tillbaka till verkligheten. Men det var ju inte så bra tajmat! För när jag väl fokuserar ögonen så ser jag bara fyra killar i bara kalsonger! LYCKAT! Nu rodnade jag också! Jag såg säkert ut som en tomat! Men mina snabba "skäms reflexer" gjorde sitt jobb så jag drog upp täcket över huvudet. Jag hörde ett svagt fnitter men jag tänkte inte titta upp. Men tillslut känner jag hur någon drar bort täcket från mig. Jag rycker till lite av förvåning och det måste nog sett för himla roligt ut med tanke på att alla skrattade. Jag kollade upp vem de var som hade dragit bort täcket. Det var Louis. Varför var jag inte förvånad? Jag märkte nu att ingen hade tagit på sig något mer. Nu var jag säker, jag såg ut som en tomat. Men killarna började tillslut (efter deras lilla skratt anfall) lägga sig ner där de skulle sova. Då kom jag precis på en sak. Eftersom jag och Olivia hade stalkat de ganska mycket innan så hade vi hört att Harry väldigt ofta gick runt naken, och att han sov naken... Om det var sant skulle han nu sova..... Naken..... Att jag lyckas tänka denna tanke när jag redan skäms som mest! BRA AMY! Jag kollade på Harry. Han hållde på med mobilen, som om ingenting speciellt händer. Men tänk om...MEN SLUTA TÄNK TANKEN DA AMY!!! Jag såg hur Liam plötsligt reste sig upp ur sin säng, och jag kunde såklart inte låta bli att kolla. Men han gick bara för att släcka lampan. Det blev svart i rummet och allt var helt tyst. Men mina ögon vande sig snabbt vid mörkret. Jag kunde då titta på Harry utan att vara helt... Skum.. Jag såg hur han (vad jag tror) blundade. Jag log, delvis för tanken innan... Och ja, den fick mig även att rodna igen, plus för att han var så söt när han sov. Jag var tvungen att bara göra något för att visa vad jag faktiskt ville. Så jag lyfte sakta på täcket så ingen skulle höra och sen reste jag mig upp. Jag kröp fram den lilla biten och satte mig sedan precis tätt intill. Jag böjde mig ner mot hans söta, oskyldiga lilla ansikte och gav honom en kindpuss. Hans ögon öppnades sakta och jag såg hur han log när han märkte att det var jag. Vi fastnade i den positionen. Till slut så kände jag att jag ville sova, så jag började krypa tillbaka till min egen säng. 
- Where you going? Hörde jag då plötsligt Harry "viskskrika" Jag stannade upp.
- Sleep.. Svarade jag, fast lite tystare.
- You can sleep here. Sa han då samtidigt som han pekade på sin madrass.
- Haha, No! Skrattade jag.
- Why? Jag hörde hans röst blev lite besviknare.
- Oh, because for the first! Your bed is to small, and for the secound! You sleep naked and... Omg... HELVETE! Det sista slank bara ur mig! VAD HAR DU NU STÄLLT TILL MED AMY!!! Det blev en stunds tystnad.
- No... I don't.... Hörde jag sen Harry säga väldigt, väldigt svagt...
- I'm sorry, I didn't mean to.. Mer hann jag inte säga för han hade kramat mig bakifrån och jag hade blivit så chockad.
- Shh... Let me just move togheter my bed with yours... Viskade han i mitt öra. Jag log men sa ingenting. Han tog det nog som ett ja, för han började flytta ihop våra sängar. Jag la mig i min säng. Harry låg nu också i sin, men bara några centimeter ifrån! Jag kände hur jag verkligen hade saknat detta, mysiga kvällar. Jag somnade med den tanken på huvudet, och efter den så utspelade det sig någon väldigt udda dröm i mitt huvud...

Blev en ganska kort del men lite romantisk som tur var! ;) Men det kändes bra att avsluta här så att nästa del kan börja nästa dag! Om ni fattar... ;P Men i alla fall här är del 17! ^_^
 
 
 


Kommentarer
Catie

Mer!!!!! C:

2012-12-02 @ 19:03:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0