18.

Tidigare
Jag somnade med den tanken på huvudet, och efter den så utspelade det sig någon väldigt udda dröm i mitt huvud...
Louis POV
Jag hade vakande ganska tidigt av en konstig kännsla i magen. Var det inte något speciellt igår? Jag tog upp mobilen och kollade var det var för datum. 26 December. Fan, det var ju julafon igår!!! Hur kunde vi glömma det? Och jag som hade lovat att ringa Eleanor och köpt så fina klappar. Fast om de är lika dumma som vanligt så kanske man kan lura i dem att det är den 25:te idag. Som tur var så unde jag allas Iphone koder till och med Amys. Jag gick runt och ställde om dagen så den visade en dag innan. När alla mobiler och digitala kalendrar jag kunde finna i detta stora hus var omställda så bestämde jag mig för att våga gå in och kolla till Niall och Olivia. Det enda jag önskade just nu var att de hade kläder på sig. Jag öppnade försiktigt dörren och till min lycka så låg de, visser ligen han i hand, men Olivia hade en T-shirt på sig och Niall så inte så naken ut och antog att han hade åtminstonde kallsonger på sig. Jag gick fram till deras mobiler och ställde om de också som tur var hade inte Olivia någon kod så jag kom lätt in. När jag var klar så var klockan runt halv åtta och jag ställde mig för att fixa en god julfrukost. Det fick bli te, pepparkakor och våfflor. Jag menar vem vill inte ha ett par frasiga våfflor på julfontsmorgonen? Jag blande snabbt ihop en smet och hällde en lite del i järnet och skyndade sedan snabbt upp för trappa och gick in i min walk-in-closet där hade gömt allas klappar. Jag tog fram Harrys, Liams och Nialls innan jag kom ihåg våfflorna och rusade ner till köket igen. Jag lyfte på locket och de var precis gyllenbruna och krispiga. Jag la dem på en tallrik, hällde i lite mer smet och sprang sedan upp för trappan. Jag tog fram Zayns också och gick sedan på tomtejakt och la ut alla julklappar. Det förvånade mig att de forfarande sov med tanke på hur mycket jag dundrat runt i huset. Jag sprang ännu en gång ner för trappan och fixade våfflorna. Men denna gången stannade jag och dukade istället. Jag tog en snabb kik på klockan. 8:30. Eftersom vi2 hade ledigt så sov alla länge men inte helt oväntat så kom Liam in med ett stort leende på läpparna och ett paket i famnen. Det kändes bra att se honom le sådär äkta igen. Allt drama med Danielle hade gått honom på 2nerverna men när hon sen kom till oss när vi var i New York så återförenades Payzer igen.
"Thank you mate!" Sa han och hade antagligen ännu inte sätt att det stod våfflor på bordet. Han satte sig ner på stolen närmast honom och började öppna sitt paket när han plötsligt sniffade lite med näsan i luften.
"Oh Louis! Have you made waffles?! I LOVE YOU!" Han gav mig en puss på kinden och kramade om mig nästan så hårt att jag inte fick någon luft. Han var verkligen stark den killen. Jag torkade äcklat av pussen och sa att han inte behövde väcka alla andra men det var redan försent för rätt var det var så dundrade alla utom Zayn ner för trappan. Med Harry i täten.
"What is going on here?" Sa Niall trött. Men så fort han kände våfflorna så spärrades hans ögon upp och sprang sedan i full fart till köket med Olivia tätt bakom sig. 
"Merry christmas on you too!" Ropade jag efter dem båda. Harry tittade på mig några sekunder innan han sprang upp för trappan, antgligen för att kolla om tomten varit där. Jag log lite för mig själv och blev lite förvånad över hur bra min lilla tidsändring fungerade. Detta var faktiskt en av mina bästa idér.
 
Harrys POV
Jag rusade upp för trappan. Äntligen var det jul, oj så mycket jag har längtat. Amy var precis bakom mig. Jag kom på att jag hade inte hade köpt något till henne. Men hur skulle jag veta att hon skulle komma? Vi hade ju träffts i förrgår på Louis födelsedag och på konserten. Så jag hade ju ingen chans att köpa bara kvällen innan julafont. Va? Vänta lite om det var den 24:de i förrgår så borde det vara 26:e idag. Jag tog upp min mobil och kollade datumet. 25 December 2012 klockan 8:47. Men jo eller va? nu är jag förvirrad är det den 25:e eller 26:e. Jag bestämde mig för att ringa mamma som jag alltid gjorde när jag stod inför svåra val.
"Hey my little boy! How are you?" 
"I'm good actually, but i have a question."
"Okay go on."
"Is it december 25th or December 26th today? i'm really confusted" Hon gav ifrån sig ett litet skratt men svarade sen.
"It's December 26th today Harold. How was your christmas eve?"
"Oh, em it was good I think but we kind of forget that it was christmas yesterday so that's why I called you, but I gotta go! The boys ae waiting." Jag sa ett snabbt hejdå och vände mig om mot Amy som stod percis bakom mig. Jag log lite över händelsen som inträffade igår natt. Jag tog ett steg framåt och bara tittade djupt in i hennes vackra ögon. Det var svårt att deffengera en färg till dem. Första gången vi sågs var de gröna, igår gråa och nu idag var de mer åt det blåa hållet. Jag lutade mig fram de få centimetrarna som var mellan oss. Vi kysstes länge och passionerat. Kyssen blev mer intensiv och jag bakade mot sängen. Jag snubblade och drog med mig henne i fallet. Som tur var landade vi mjukt på min säng. Vi låg och ja, hånglade ett rätt bra tag innan dörren for upp. Där stod ingen mindre än Taylor Swift...
Sorry for bad uppatering men har ett ganska kallt och sjukligt liv för tillfället så ska sova nu men hoppas att ni gillar det :)
 


Kommentarer
Ella ♥

Älskar att du skriver om sånt som händer killarn ajust nu i verkliga livet! Men en liten fråga , firar man jul den 25:De i storbrittanien ?

Svar: Ja det gör man faktiskt ;)
LittleThings

2012-12-05 @ 21:32:32
Catie

Taylor Swift??? Meer :)

2012-12-06 @ 19:37:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0