Del 23 I love you

Tidigare...
- I'm sorry Amy.. I'm so sorry. I've missed you.
- I've missed you to Harry.

 
Harrys POV
 
Shit vad jag har saknat henne. Jag bryr mig inte längre, strunta i media, Taylor och allt fake. Jag är kär. Jag älskar Amy och jag har nyss fått reda på det. Jag har aldrig riktigt känt såhär för en tjej. Taylor var ju ändå bara ett ihopkok av alla andra. När var det dags att jag skulle få bestämma? Jag har nu hittat någon som jag tycker om, jag måste få hålla kvar vid det.
 
Jag satt på bänken brevid Amy.
 
- Amy?
- Yeah?
- I have decided now.
- What? Hon tittade på mig lite förundrande.
- I've decided who I wanted to be with! I want to be with you, not Taylor. Hon tittade på mig, hon såg nästan arg ut.
- Well! Good for you! But you know, you can't just say that and expect me to accept that. If that was suposed to be an apology then I'm leaving. Jag såg hur hon började resa på sig och nu var hon verkligen arg, eller kanske mest ledsen.
- What!? I've just told you I want to be with you and you act like that!?
- Well, at least I'm not the one that goes behind anothers back with another girlfriend!?
- WE WHEREN'T EVEN TOGHETER!
- THEN MAYBE WE SHOLDN'T!
 
Det sista hon sa högg till i bröstet. Jag såg hur hon bara skakade på huvudet och började gå. Jag kunde inte låta det hända.
- Amy wait! Hon stannade till men vände sig inte om. Jag fortsatte.
- You can't leave. You don't understand. I didn't date Taylor because I wanted to, I dated her becase management told me to. I didn't have a fucking choise!
 
Det blev tyst ett tag. Jag såg hur Amy vände sig om, hon hade tårar i ögonen och när jag blinkade märkte jag att jag också hade det. Det såg ut som hon var påväg att gå igen.
- I'm sorry Harry.
- No, you can't leave me!
- Why!?
- Because I freaking LOVE you! Jag hade sagt det utan att riktigt tänka mig för, men det var sant.
- Y-Y-You love me?
 Jag nickade bara lite stumt. Plötsligt ser jag hur hon kommer springandes emot mig, och någon stans under alla dessa tårar formes ett av de mest vackreaste leenden jag sett. Jag omfamnas av ett par armar och jag kramar tillbaka.
 
- I Iove you too Harry.
 
Olivias POV
 
Jag har en underbar dag med Niall och han visar mig allt! Nästa grej vi skulle göra var att gå på ett nöjesfält, klockan var fem och det sista vid skulle avsluta dagen med innan vi skulle med flyget var en nöjespark. Vi åker dit i en taxi och jag träffas av en överaskning när vi kommer fram.
- Louis, Liam, Zayn, Harry and Amy! You're all here!
- Yup! Since you have to leave in about two hours we thought it would be fun to do something together! Sa Louis glatt.
- Yeah so let's rock! Sa Amy medan hon log mot mig. Jag log tillbaka och var väldigt fundersam över hur hon var här med Harry. Jag såg på henne medan hon kysste Harry. Det verkade som om Harry var värsta playern just nu, men när jag såg hur han tittade på Amy och hur hon tittade tillbaka så insåg jag att det var äkta kärlek. Som med mig och Niall.
- What do you wanna do first? Frågade jag dem alla. Själv ville jag gärna åka något.
- I want to ride the rollercoasters! Ropade Liam ut glatt och Zayn hakade också på. Jag, Zayn och Liam gick då iväg för att åka bergochdalbanor. Louis och Niall gick bort till några olika matstånd och för att köpra sockervadd. Harry och Amy var påväg för att åka en kärlekstunnel. Väldigt typiskt för både Amy och Harry, själv tycker jag att det är alldeles för "cheesy".
 
Amys POV
 
Harry och jag stod i kö för att åka en kärlekstunnel, gud så romantiskt! Vi var nästa upp och vi satte oss i den lilla svanbåten.
-This is so romantic. Viskar jag lite lätt i Harrys öra. Han svarar genom att ge mig en lätt puss på munnen. Han lägger sin arm runt mig och jag lutar mitt huvud mot hans axel. Vi passerar stora röda hjärtan i tunneln och det är nästan helt mörkt bortsett ifrån någon mysig varm lampa här och var. Jag kollar upp mot Harry i hopp om att få fortsätta det som Taylor avbröt. Han verkar fatta vinken och ger mig ett flin. Han för sitt ansikte närmare mitt och jag detsamma. Våra läppar möts och dem synkar varandra perfekt. Jag känner hur jag vill ha mer av honom. Vi börjar tungkyssas och jag utforkar hela hans mun. Plötsligt känner jag hur han för hans ena hand mot mitt bröst. Jag får fram ett lätt litet stön mot hans läppar. Han trycker lite lätt och det får mig att öppna ögonen och då ser jag hur det plötsligt blir ljusare. Jag släpper harrys läppar och hans hand försvinner ifrån mitt bröst. Vi kommer precis ut ur den lilla grottan i tid och blir träffade av tre papparazzis. Tur att vi inte gick längre. Vi ler mot varandra och Harry kysser mig lite lätt på munnen, papparazzirna blir som galna. Vi springer lite lätt undan till en liten gränd, jag känner hur Harry vill fortsätta ännu längre. Han slänger sina läppar mot mina och vi fortsätter. Vi avslutar kyssen för att få lite luft. Jag kollar i hans ögon. Han är så vacker.
- It's one hour before you have to leave. Säger han plötsligt.
- Mhm, I know.
- Would you be able to tolerate a long distance relationship?
- Would you? Jag ser hur han biter sig i läppen. Han får inte säga nej.
- I don't know, I mean. I think so.
- Well me too. I guess. Jag skrattade lite halvt nervöst och Harry med.
- We will work this togheter, right? Frågar jag honom.
- Of course! Jag ler mot honom. Jag har kanske äntligen hittat någon jag kan hålla fast vid. Länge.

VÄLDIGT längesedan ett kapitell kom upp här, jag vet. Men idag såg jag denna (efter att typ ha glömt bort den) och då kände jag bara för att skriva ett kapitell! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0