13. Konserten

Tidigare...
Vi gick ut och ställde oss och väntade på taxin som Amy hade beställt.

Amys POV

Vi satt i taxin och pratade lite;
 
- Det här kommer att bli så coolt!
- Jaa! Tänk så vi har längtat! Och nu är det äntligen dags..
- Och jag ska få träffa Niall!
- Och jag Harry..
Taxin stannade och chaffören gjorde en hand gest som visade att han ville ha pengar. Jag betalade honom och han nickade. Vi steg ur taxin. Jag kände snabbt hur jag blev väldigt nervös. Benen började skaka och händerna med. Men som tur så märkte Olivia det och hon tog min hand, och vi började samtidigt gå mot den evigt långa kön.
 
~Efter ca en halvimmes kö~

- Let me see your tickets. Sa äntligen en vakt.
- There you go! Sa jag glatt och gav honom biljetterna. Han nickade efter att ha inspekterat dem i någon sekund. Jag tackade och jag kände hur Olivias hand ännu en gång greppade min och hon drog in mig i den stora arenan.
Det var svårt att hitta platserna i början. Men det gick ändå ganska fort att hitta dem! Vi hade satt oss ner och lutat oss mot ryggstöden.
- Åh, äntligen! Det är nu det gäller Amy!
- Jag vet.. Nu gäller det.. Svarade jag Olivia. Jag tog upp en godispåse som jag hade haft på vägen hit också. Att det äns var något kvar förvånade mig men sak samma! Jag började smaska på en lakritsfisk och Olivia tittade lite hopplöst på mig.
-Vad?
- Du kunde inte bara hålla dig va? Sa hon sen medan hon hånflinade mot mig. Jag gjorde en grimas tillbaka.
Plötsligt så släcktes hela arenan ner. Nu var det dags...
 
En strålkastare hade tänts och Liam var på scenen. Han hade börjat sjunga. Tjejerna var som galna i publiken. De skrek och jublade. Man såg att han log. En till strålkastare tändes. Denna gången såg man Harry, åh vad han var stilig. Han började sjunga. Några tjejer började nu gråta. Nu såg man alla killarna. Killarna sjöng i stämmor, och alla i publiken gungade med i takt.
- HI LONDON! HOW ARE YOU TONIGHT? Hörde man Louis sen ropa efter låtens slut. Många tjejer svarade med skrikande halsar, och vi med.
- NEXT SONG TONIGHT WILL BE KISS YOU, SO HERE WE GO! Hörde man nu Liam säga, eller rättare sagt. Skrika. Låten startade och gud, jag som verkligen gillade den här låten!
 
Oh I just wanna take you anywhere that you like
We can go out any day any night
Baby I'll take you there take you there
Baby I'll take you there, there

Oh tell me tell me tell me how to turn your love on
You can get get anything that you want
Baby just shout it out shout it out
Baby just shout it out

And if you
You want me to
Lets make a move, yeah

So tell me girl if every time we

Touch
You get this kinda rush.
Let me say yea a yeah a yeah yeah a yeah

If you don't wanna take this slow
If you just wanna take me home
Let me say yeah a yeah a yeah yeah a yeah
And let me kiss you

Oh baby, baby don't you know you got what I need
Lookin' so good from your head to your feet
C'mon come over here over here
C'mon come over here yeah

Oh I just wanna show you off to all of my friends
Makin' them drool down their chiney chin chins
Baby be mine tonight, mine tonight
Baby be mine tonight yeah

And if you
You want me too
Lets make a move, yeah

So tell me girl if every time we

Touch
You get this kinda rush.
Let me say yea a yeah a yeah yeah a yeah

If you don't wanna take this slow
If you just wanna take me home
Let me say yeah a yeah a yeah yeah a yeah
And let me kiss you
Let me kiss you
Let me kiss you
Let me kiss you
Let me kiss you

Na na na na na na na na
Na na na na na na na na
Na na na na na na na na

Yeah so tell me girl if every time we

Touch
You get this kinda rush.
Let me say yea a yeah a yeah yeah a yeah

If you don't wanna take this slow
If you just wanna take me home
Let me say yeah a yeah a yeah yeah a yeah
Touch
You get this kinda rush.
Let me say yea a yeah a yeah yeah a yeah

Touch
You get this kinda rush.
Let me say yea a yeah a yeah yeah a yeah

If you don't wanna take this slow
If you just wanna take me home
Let me say yeah a yeah a yeah yeah a yeah
Touch
You get this kinda rush.
Let me say yea a yeah a yeah yeah a yeah
 
Konserten forsatte med flera av deras nya låtar och den var värkligen underbar!  Och när jag tittade på Olivia så antog jag att hon också var helt mållös. Vi knuffades för att komma ut, och för att helt enkelt få luft. För väl där ute så kunde man ju träffa dem också. En gång till så att säga!
 
Olivias POV
 
Vi hade hittat kön efter att vi gått lite vilse, men det är ju vi! Kön vr verkligen lång så det såg ut som att vi skulle få stå här ett tag. Jag kollade på Amy. Men min syn var bluffande. Hon stod och skakade och det såg ut som att hon skulle kollapsa vilken sekund som helst. Jag började få lite smått panik. Jag la mina händer på hennes axlar och ställde mig framför henne.
- Amy, hur är det!? Jag fick skrika för att höras eftersom alla andra tjejer skrek som galna, jag vet inte vad.
 Hon svarade inte och jag skrek igen.
- AMY!! FÖR I HELVETE VAD ÄR DET!? MÅR DU BRA!? Jag såg hur hon nu tittade mig i ögonen. De såg oroliga ut, men hon hade väl tagit sin medecin?
- Jag.... Jag vet inte... Om jag klarar det... Asså.. Du vet... Svarade hon tillslut.
- Vadå, träffa dem?
- Ja, jag menar... Det känns bara..... fel... Jag skiftade med att kolla på hennes ögon och framåt i kön. Jag skakade om henne.
- Amy, det kommer gå bra! De bits inte! Sa jag och log. Hon log ett snett leénde och jag släppte hennes axlar. Jag tittade framåt. Nu var det snart vi. Nu kände jag hur även jag blev nervös. Jag såg hur Amy fortfarande ville springa ut och jag funderde på nästan samma sak. Men nej, vi skulle klara det här! Plötsligt var det vi. Jag kollade på Niall som satt först vid bordet. Han tittade upp. Våra blickar möttes. Jag kände hur mina kinder blev alldelles röda.
- Olivia, is that you? Hans röst lät likadan. Lika söt och oskyldig. Jag sneglade på honom efter att ha tittat ner i marken. Han log brett. Och jag tittade då upp helt.
- Yup, I'ts me Niall. Olivia.

 För det första...
 JAG ÄR JÄTTE LEDSEN FÖR ATT INTE DELEN KOMMIT UPP TIDIGARE!!
Men jag har haft ganska mycket att ta tag i och så. Men jag förstår att ni tycker att jag kunde lagt lite mer tid på det ändå, och ja det kanske jag kunde men.. Nu är den i alla fall uppe! Tack för att ni fortfarande läser den!
 


Kommentarer
Fanfic One Direction

Nice kapitel!! :)

Svar: Tack så mycket! + Att ni inte har lämnat bloggen <3 :D Blir jätte glad :3
LittleThings

2012-11-26 @ 20:48:41
URL: http://fanfics.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0