6. Felringning

tidigare
Efter att de delatagare som var kvar hade kört en cover på What makes you beautiful så började introt på Live while we're young spelas och jag så hur dem kom utspringades och jag så hur Niall tittade in i kameran och jag kännde mig yr av hanns blå fina ögon.
Amys POV

När klockan var runt halv tolv så kännde jag att mina ögon sved ganska mycket och tröttheten väntade bakom hörnet. Men det var inte så konstigt efter som vi inte sovit så mycket igår kväll efter som vi fått ja, besök. Asså det är ju helt sjukt ändå att de kom till mig! Eller ja oss det var ju typ bara vi som "bodde" där ute så man kan ju kalla det vårt. Olivia var praktiskt taget som min syster vi kallade ju varanadras mammor mamma och May och Timmy var ju som mina syskon. Jag tittade på henne, hon låg och snarkade mot min axel. Hon hade somnat för ungefär en kvart sen. Jag ryckte till lite när jag höre trappsteg i trappan. Det var bara mamma.
"Hej sötnos sover du?" frågade hon.
"Nästan. Olivia gör det i alla fall, haha det är ju det hon gör sover och äter"
"mm men du ser supertrött ut så jag ska inte störa mer, Godnatt sovgott" sa hon och pussae mig på pannan. Hon hade blivit överdrivet snäll de senaste tre åre då hon och John, min pappa hade separerat. Jag kännde att ögonenlocken slog ingen och jag föll in i en drömlös sömn.
 
Olivias POV
Jag vaknade av ett vibrerande ljud mot en bords skiva. Jag öppnade ögonen och det första jag såg var min mobil som rörde sig lätt av vibrationerna. Jag tog upp mobilen och såg en bild på Niall och över bilden stod det
Nialler the best :D Va? varför ringde Niall mig? Ja, ja bäst att svara. Jag tryckte på svara och så hörde jag en ganska morgon trött röst men ändå inte nyvaken säga?
"Zayn can you plz come over here? I reallyyy need to talk to you about Olivia. I think i like her, a lot!" Svamlade han fram. Jag blev jätteröd och stammade fram.
"ee N-Niall I think you r-rang wrong person, i-it's me Olivia. Do you remeber me? From yesterday?" Det blev tyst ett tag sedan hörde jag ett bekant ljud. Någon som slog sin handflata mot ansiktet. Ja det var bekant efter som Amy gör det varje gång jag klantar till det och det är inte så sällan.
"Ooh Sorry! I think I click wrong Malik is just under Malm."
"No it's ok, I saw you yesterday on TV! You guys did a good job."
"Thanks! We miss you, hope we can see you soon!" Jag funderade på att berätta om London resan till jul men jag tänkte att det får bli en överraskning.
"We miss you too, but I gotta go to eat some breakfast. Actually I'm really hungry, Bye"
"Bye" Sa han kort och jag tog telefonen från örat och la på. Shit hade Niall James Horan precis sagt att han gillade mig. Jag måste drömt, fast jag minns ju att jag vaknade. Konstigt. Jag avbröts i mitt tänkande av ett dovt ljud från min mage. Jag var verkligen hungrig. Jag ställe mig upp och ner på golvet rullade Amy. Jag drog efter andan men när hon bara gnällde till lite och fortsatte sova så gick jag vidare mot köket. Jag gjorde mig en macka och satte mig vid en av barslotarna. Jag tog upp mobilen och tittade till twitter. Jag såg inget speciellt förutom lite twits om att killarna var på x factor igår. När jag ätit upp min tredje macka och var inne på min andra te kopp så kännde jag mig änså hyfsat mätt. Jag gick in i TV rummet igen där Amy fortfarande låg och sov på golvet. Det var faktiskt ganska ovanligt att det var jag som var vaken först då jag brukade somna tidigare och sov alltid mycket längre. Jag fick en idée, jag gick ut till köket och fyllde ett glas med iskallt vatten. Jag gick försiktigt tillbaka med det då det vore så typiskt mig att snubbla och spilla ut allt vatten. Men jag lyckades! Jag ställde mig framför henner huvud och började hälla vattnet på henne. Hon flög som en kanonkula upp från golvet, skrikandes och blöt. Hon gav mig en mödar blick medans jag stod och skrattade så jag fick kramp i magen. Det var den roligaste stunden på länge.
 
Nialls POV
NEEEEEJ jag dör. döda mig! Här står jag i kalsonger i ett rum på ett hotell i paris, ringer fel och säger till världens gulligaste, sötaste, snällaste bästa tjej i världen att jag gillar henne mycket. Hur ska jag förklara det här? Jag ringde Liam istället han var den ända på P så det skulle nog gå bättre denna gången. Han svarade med men pigg röst efter tre pip.
"Good morning Nialler whats up?" sa han glatt.
"Nothing, Do you want to come over I have something to tell you." Sa jag nu noga med att inte säga några detaljer även fast jag viste att det var Liam.
"sure when can I come?"
"Come in two"
"Okay see ya" Jag la på och gick för att dra på mig ett par mjukis och en hoodi. När jag var klar så knackade det passande på dörren. Jag gick för att öpnna och släppte in Liam.
"So what do you wanna talk about?"
"Do you remember Olivia"
"Of curse and Amy whats up with her?"
"I really like her a lot! I know I only met her once but it feel so good"
"If you say so but whats the probleme?"
"Okay promis not to laught"
"Why would I?"
"Dono"
"So spit it out"
"When I woke up I had a really strange dream, it was me and Olivia it was when we playd truth and dare. But randomly it was just me and her. The "kiss" get hotter and the I woke up. I found myself thinking that I wish it was real. Then I figur it out, I'm in love. Thats why I always have butterflies in my stomack when I think of her so I decide to call Zayn. I thought that I called him so I just said like "Zayn can you plz come over here? I reallyyy need to talk to you about Olivia. I think i like her, a lot!" Bur of corse it was Olivia that I calles. Oh my God please kill me!" Han satt tyst en stund, det såg ut som han försökte att koncentrera sig för att inte börja skratta. Men tillslut så gick det inte och han bröt ut i skratt. Jag tittade generat ner och efter en stund så kramade han om mig och sa
"Thats awesome you've alredy do the hard work now just take her on a date!"
"No! Absolutly not she must think I'm crazy!"
"did you tell her that you called to wrong person?"
"Yeah bu that doesn't matter, why am I so unsuccessful?"
"Your not! You just a little clumsy"
"Sure, but please don't tell the others"
"Promise" Sa han. Han gav mig en till kram
och gick sedan ut genom dörren och in till sig. Jag gick tillbaka till sängen även fast klockan var tolv. Vi hade ledigt idag så jag utnytjade dagen till att ligga i min säng och skämmas. Varför skulle jag alltid klanta till det.
Stackars Niall. Nej men det blev ju ett till kapitel :) Orkar inte kolla igenom så hoppas att ni fattar om det är lite stav fel och sånt! Hoppas att ni gillar det och att ni har haft en bra dag nu ska jag gå och sova efter som det var ett tag sen ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0