14. Backstage

- Olivia, is that you? Hans röst lät likadan. Lika söt och oskyldig. Jag sneglade på honom efter att ha tittat ner i marken. Han log brett. Och jag tittade då upp helt.
- Yup, I'ts me Niall. Olivia.
Nialls POV
Vi satt som vi brukade göra på våra signeringar fast för omväxlingens skulle så var jag först. Det gladde mig att vi skulle få träffa yttligare några fans efter det här. När jag hade skrivit kankse ca 100 så tittade jag upp och sträckte lite på nacken och hejade på den som stod framför mig. Jag åter gick till skrivandet oh nu så tittade jag upp på kanske varanan person. När det hade gått en stund så skakade jag armen lite för att få lite blod i den. Jag började skriva igen. Jag tittade upp och där så jag ett par gröna ögon som var väldgt bekanta. Men det kunde väl inte vara eller?
- Olivia, is that you? sa jag glatt och granskade henne igen. Oh hon var så perfekt eller så perfet man kan bli. Sedan kom jag ihåg den lilla händelsen i paris och började rodna. Till min lättnad så svarade hon ganska fort.
-Yup, it's me Niall. Olivia. Oh, hennes vakra röst det var länge sedan jag hörde den. Vi hade ju skypat och lite så men efter som vi skulle släppa två album 2013 så hade inspelningarna börjat och det var mycket på jobbet plus att vi varit en del i USA så det har varit ganska mycket nu på sistonde. Till och med över julen så hade vi jobb. Jag ville verkligen åka till Mullingar men det fanns tyvärr inte tid men jag och killarna skulle fira jul tillsammans istället och det var inte så illa det heller. När jag tittade upp igen från mina tankar så var det första jag såg en hög med fler omslag som jag skulle signera. Jag höjde blicken yttligar och till min besvikelse så hade Olivia gått vidare. Jag vill såklart träffa henne igen och nu när du hade chansen att bjuda ut henne så sabbar du den. Smart Niall, smart. Jag åter gick till skrivandet igen och när det gått en halv timme till så var vi äntligen klara. Efter som signeringen var vid utgången så gick vi tillbaka bakom scenen och bytte om lite snabbt efter som det var backstage träff om ungefär en kvart. En kvart jo men det hinner jag dusch på tänkte jag och begav mig mot duschen. När jag var klar så gick jag ut och satte på mig de kläder som låg på golvet fram för mig. Jag gick ut till de andra och ganska snart så blev vi visade ett rum. Vi satte oss i soffan som stod lutad mot en vägg mitt emot dörren. Det blev tyst ett tag och men det var skönt att få vila öronen lite efter alla höga skrik. Det ända jag hoppades på nu var att Olivia skulle vara en av de tio som skulle komma vilken minut som helst. Men vad var oddsen? 1 på 1000 kanske.
 
Olivias POV
När vi kommit ut så forsatte vi mot bakdörren där man skulle samlas för backstage träffen. Det var som tur var minder kö där och vi var kanske de fjärde eller femte som hade kommit. Men det var väl bara tio stycken som fick komma med in och träffa dem igen. Efter att ha stått ute i kylan ett tag så kom en vakt och började kolla så att man hade biljeter och sedan blev man insläppta. Det gick ganska fort och efter som vi var så långt fram så kom vi snabbt in i värmen igen. Vi blev hänvisade til en dörr där alla skulle vänta en stund. Till slut så öppnades dörren och vi möttes av fem glada ansikten. Vi gick in i rummet och samtidigt reste sig de upp från soffan och började gå fram mot oss. De hade bildats en kö och efter som jag var så ouppmärksam så hamnde jag och Amy sist så klart. Det tog en stund och under tiden så utbytte Amy och jag några blickar. Jag vill kolla så hon mådde bra, med tanke på det som hände förut så ville jag vara på den säkra sidan. Till slut var det min tur att bbli omfamnad av först Liam, Louis, Zayn och sedan Niall. Han höll mig lite längre och gav mig en diskret kyss på kinden och viskade.
- I've missed you. Han backade, tittade på mig och log. Jag log tillbaka och var glad över att det som hände för en månad sen var som borta och det var inte ett dugg awkward mellan oss. Jag väntade på att få min Harry kram men när jag tittade bort mot honom så stod han fortfarande och kramades med Amy. Det såg ut som om de pratade om något. När jag hörde Amys snyftning så började jag bli lite orolig. Jag gick fram till de men precis när jag öppnat munnen för att fråga om allt var okej så hörde jag att Harry frågade om hon ville gå ut och ta lite luft. Hon nickade och följde med honom. Själv klart så kände jag mig ganska iggad men hon verkade lita på Harry så jag återvände den lilla fan skara som tittat på under hela händelsen.
- She just get upset and Harry as nice as he is followed her out for some little air. Gav jag som svar på deras undrande blickar. De nickade långsam men sedan började det roliga och vi gjorde lite lekar och tog lite kort. Visst kändes det lite tomt utan Harry och Amy men jag hade ju Niall och det märktes att han hade saknat mig. För han ville sitta bredvid mig hela tiden, men det hade jag dock inget emot.
 
Harrys POV
Jag kramade alla tjejer och till min lycka så var även Olivia och Amy där. När jag kom fram till Amy så omfamnade jag henne och viskade.
- How are you? Nej, det kanske var ett känsligt ämne, smart..
- Erm I actually don't know but I'm not at the hospital, sa hon och jag hörde hur hon försökte le.
- I'm so sorry. sa jag tyst
- You don't have to, sa hon och jag kände hur min axel började bli blöt. Fan, oh varför tog du upp det ämnet?! Jag så hur Olivia såg på oss i ögonvrån.
- Do you wanna go out and take some air? frågade jag henne. Hon nickde till svars och jag tog henne i hande och gick ut. Visst nu skulle det säkert skrivas om att Harry Styles hade en flickvän. Men jag orkade inte riktigt bry mig nu. Amy mådde dåigt och hon behövde någon. Jag var närmast fysiskt och därför följde jag med henne ut. Vi gick till den lilla balkongen som var vid våran louge (stav?). Vi satte oss och pratade lite och hon förklarade lite om hur medecineringen och sjukdome fungerade och efter det så kände jag mig lite klokare. Det känndes bra att hon litade på mig. Jag tror faktist att man kan vara kär även i en person som kan dö när som. Med det beslutat så böjde jag mig långsamt fram och gav henne en kyss mitt på munnen. Jag kände hennes varma och mjuka läppar mot mina. Detta var den bästa kyssen på länge.

Puss puss... Men lite sent men bättre det än inte alls. Inte så mycket att säga, ber om ursäkt för eventuella 
 gramatik och stav fel...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0