16.Sleep over.

Tidigare...
JAG VAR IHOP MED NIALL HORAN! Han var min...
Amys POV
Jag öppnade sakta ögonen men stängde de snabbt igen på grund av det starka solljuset. wow det var sol, i London! Jag rullade runt till andra sidan och gick upp där så jag slapp solen i ögonen. Jag gick och tog på mig mjukis-byxor, ett linne och en huvtröja med dragkedia. Det kändes som om något saknades. Just det vart är Olivia? Jag kollade lite snabbt mot klockan. Oj! Var den redan halvt ett. Jag tog upp mobilen från golvet och drog ur laddaren. 
- Hej det är Olivia, svarade en glad röst.
- um Hej vart är du?
- Oj så du är vaken nu? Haha nej men jag är hemma hos Niall, vi tänkte ha en film kväll med killarna sen vill du vara ned eller sitta hemma och rulla tummarna? Jag skrattade till lite av hennes ord val. Men det låter kul, plus att Harry är ju där.
- Ja det låter kul, men sprutorna? 
- Just det, men om du vill kan jag komma hem och hjälpa dig nu? Och sen kan vi fixa det på toan eller nåt. Det lät som en bra idé. Jag sa hej då och la på. Efter tio minuter så kom hon hem.
- Så vad gjorde du och Niall?
- Typ planerde inför kvällen. På tal om det, vi ska fixa godis.
- Okej men spruta först.
 
~lite senare i affären~
 
-Vad ska vi ha för godis? frågade jag när vi stod vi hyllan.
- Titta! åh, de har algrens bilar! 
- Va? här i England? Då måste vi ta det. Whatelse Olivia, sa jag och försökte härma Louis. Hon skrattade åt min dåliga imitation men svarade ändå.
- I don't know. På ren svengelska. Vi gick och betalade efter att plockat på oss lite allt möjligt och vi fick ett gott skratt när vi såg att de hade werther's original. (insidejoke...) Vi gick tillbaka till hotellet efter som affären bara låg runt hörnet. 
 
I knew you were trouble med The vamps spelades på ganska hög volym men ändå inte för högt. Vi gick runt och sjöng högt och falskt men ändå. vi väntade på att Harry skulle komma och hämta oss. Det plingade till i min mobil, jag tog upp den och kollade vad det stod i smset.
Hey beautifiul, I'm at the outside of the hotel right now :) <3
Jag log lite fånigt åt det han skrivit och sa åt Olivia att komma med väskorna medan jag drog på mig mina skor. Vi tog hissen ner till Lobyn och mycket riktigt där stod han med sina vackra lockar.
 
Olivias POV
Vi satt i bilen på väg till Louis och Eleanors hus som låg i utkanten av London. Han var den med det största huset med hela 6 rum! Vad han nu skulle ha allt dem till kan fundera över. Efter en liten stund så var vi framme vid ett stort vitt hus. Vi klev ut ur huset och en sjuk tanke slog mig. För två måndare sen så var jag bara en directioner som egnade hela min lediga tid till att salka desse fem killar som jag nu ska ha en sleepover med och är dessutom ihop med en av de. Det låter helt sjukt, det är helt sjukt. Harry öppnade dörren som om han bott där hela sitt liv men höll även upp den för mig och Amy. Vi gick in och blev direkt omfamnade i en stor gruppkram. Louis började sedan med att visa oss huset. Det var bara Amy, Jag och killarna efter som Eleanor var hemma hos sin familj och lika så Perrie. Han avslutade rundturen med att visa oss ett TV rum som var nästan som en biosalong fast mindre och det var soffor istället för stolar. Vi plockade fram det som vi tagit med oss och sedan kom det svåra beslutet. Vilken film skulle vi se? Det slutde med att efter som både Liam och Amy älskade Disney mer än allt annat så blev det hitta nemo sen skulle vi se Hungergame och sedan avsluta med Titanic. Vi satte oss i soffan medan Liam satte i filmen. Jag satt längst ut på vänstra sidan av den stora soffan med Niall på höger sidan. Om rykterna var sanna skulle Niall snart börja gråta. Mycket riktigt så hörde jag inte bara en snyftning från höger utan FYRA. Jag lutade mig fram för att se vilka det var. Okej jag visste redan att det var Amy och Niall men det visade sig att det var Harry pch Liam som grät också. Seriöt varför? Det är en animerad Disney film där det inte finns några olyckliga slut, helt värdelösa filmer men jag sa inget hög för jag vet att man ska passa sig när man snackar illa om Disney med Amy i närheten. Det var nog regel nummer ett att lära sig när man umgicks med Amy. Att om man kritiserar något som hon gillar så får man räkna med några nya blåmärken. Jag ¨åter vände till filmen och lutade mig lite mot Niall som sedan la sin arm runt mig. Det känndes väldigt tryggt. Jag blundade bara för en liten stund men det slutade med att jag somnade.
Sent, inte så långt och dåligt men men jag är trött och orkar helt enkelt inte så ni får ha en bra natt/morgon/dag eller när du/ni nu ser detta :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0