7. I'm in love

Tidigare
 
"did you tell her that you called to wrong person?"
"Yeah but that doesn't matter, why am I so unsuccessful?"
"Your not! You just a little clumsy"
"Sure, but please don't tell the others"
"Promise" Sa han. Han gav mig en till kram
och gick sedan ut genom dörren och in till sig. Jag gick tillbaka till sängen även fast klockan var tolv. Vi hade ledigt idag så jag utnytjade dagen till att ligga i min säng och skämmas. Varför skulle jag alltid klanta till det.

Amys POV
Jag gick in i badrummet för att ta en dusch. Eftersom Olivia hade väkt mig så plötsligt. Jag satte på riktigt varmt vatten, jag struntade i om jag brände mig. Det var så skönt. Jag fantiserade om hur det skulle vara på konserten. Vad de skulle säga och hur de skulle reagera. Åh vad jag längtade! Jag klev sedan ur efter att jag tydligen duschat i en trekvart. Jag gick in i mitt rum och tog på mig kläder, det blev en stickad tröja med ett par marinblåa chinos. Jag gick sedan ut till vardagsrummet och möttes upp av att Oliviasatt och spelade tvspel. Jag satte mig brevid och "joinade". Vi spelade tills det började skymma utanför.
-Jag tror jag måste hem, duvet mamma tjatar ju alltid att jag är borta så mycket! Sa hon.
-Aa, visst, vi ses! Jag vinkade av henne vid dörren och gick in igen och stängde av spelet. Jag var ändå ganska seg med tanke på vad som hade hänt under de senaste dagarna. Så jag började göra i ordning mig för att sova.
 
Louis POV
Jag vaknade upp och tittade mig nyvaket omkring. Jag märkte att jag log, jag undrade varför och sen kom jag på det. Drömmen. Jag hade drömt om kraschen, och när vi hade träffat Olivia och Amy. Jag skrattade lite åt minnerna, och hur Niall hade betett sig så.. Annorlunda? Han hade varit så glad också på den senaste tiden. Jag skulle ta reda på varför. Jag tog bestämt på mig lite kläder och gick till Nialls svit. Jag knackade tre snabba knackningar på dörren och väntade. Efter någon halv minut så knackade jag igen. Nu hörde jag steg närma sig dörren. Dörren öppnades och jag blev insläppt av Niall.
-Soo, you want something special? Undrade han sedan när vi hade satt oss.
-Yeah, or I just wondering you know, Olivia. Jag stannade upp lite i meningen samtidigt hur jag tittade på Niall, han hade vänt blicken neråt och jag såg hur han kinder blev rödare.
-Yeah, Olivia you know, do you like her? Jag såg hur han öppnade munnen och tvekade lite.
-Okay, I'm going t obe honest with you. I don't think I like her, I think I love her.
Jag såg hur han nu var knallröd i ansiktiktet.
-Hey,you don't need to be ashamed! Sa jag samtifigt som jag gav honom en riktig bamse kram. Jag lämnade sedan rummet med ett brett leénde på läpparna.
 
Nialls POV
Jaha, då vet Louis också! Och vet han så vet alla. Jag kände hur jag plötsligt blev väldigt nervös. Tänk om pressen skulle få veta, dem skulle spåra upp henne och hennes liv skulle vara förstört! För alltid! Jag fick inte låta det hända med henne. Jag smsade alla killar i ett gruppsms att det var nödläge för alla att komma nu.
 
Lite senare när alla hade samlats på Nialls svit...
 
-Okay, I'm going to tell you a thing, It's so that, I am in love with Olivia. Det blev tyst ett tag fast tillslut så bröt Zayn tystnaden:
-We already know Niall...
-You do? Jag lät bluffad fast egentligen så visste jag ju att Louis säkert hade sagt det.
-Yeah I might have mention it, hehe. Hörde jag Louis säga samtidigt som han skrattade lite osäkert. Jag slog handen i pannan fast jag var inte sur. Dem här killarna var ju ända mina bästa vänner! Alla skrattade lite sen och vi bytte samtalsämne och pratade i stället om konserten vi skulle ha vid jul.
-I am so psyched! Sa Liam, vi alla höll med.
-But what are we going to do for you know, "the special thing?" Hörde jag Harry klämma fram samtidigt som han blinkade lite med vänstra ögat. Jag småskrattade lite för mig själv. Så typiskt Harry att ta upp just det!
-Uhm I have no idea. But I got to go now, se ya! sa sedan Liam. De andra gick också sedan. I tur och ordning. Men jaja, det var la skönt med lite ensamhet?
 
Harrys POV
Jag gick in på min svit och la mig i sängen. Så Niall gillade Olivia. Själv tyckte jag om Amy mest av dem. Fast jag vet inte om jag är kär liksom, kär. Jag funderade lite och tänkte på hennes utseénde. Hon var vacker. Hennes fina hår, det är inget man liksom glömmer i första taget. Fast jag visste inte riktigt. Hon och jag som ett par? Jag skulle kanske inte äns träffa henne någon mer gång! Plötsligt så pep det till i mobilen.
 
"Hi is this your real number? I mean, you have not answered my previous message. Maybe I'm just desperate .. But just wanted to hear a word from you perhaps? Well, bye!"
 
Åh herrugud! Jag hade ju glömt bort hennes förra sms! På något sätt så kändes det som om jag hade svikit henne. Jag funderade efter ett passande svar och efter några minuters tänkande och skrivande så var jag klar.
 Jag granskade sms:et en sista gång.
 
"Hey Amy!
I'm really sorry I could not call you earlier! But I've been like a little busy. And yes, of course I remember you! We need to get meet up again sometime too, but goodbye!
XX Harry"
 

Jag tryckte på skicka och såg hur det var levererat. Jag andades in ett djupt andetag och hållde inne det en stund. Efter några sekunder så släppte jag ut all luft igen. Är jag kär?

Jag har inte riktigt hållit tidsschemat kanske men här kommer del sju! :D Och ledsen för att det inte var mega långt... ;)


Kommentarer
Eloise

Jag är seriöst fast i den här bloggen ... XD

Svar: haha men det gör inget ;D
LittleThings

2012-11-13 @ 20:22:02
Catie

Mer!

Svar: Uppdaterar så fort vi kan!! :D
LittleThings

2012-11-14 @ 05:51:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0