1. Övernattnig

OLIVIAS POV [point of wiew]

Jag satt på mitt rum och checkade facebook. Plötsligt så plingade min mobil till, ett sms från Amy. "Hej skulle du typ vilja ha en filmkväll och sova över och nörda One Direction?" "Hahaha okej kom om 15" "Okej kommer". Jag gick ut till våran friggebod som låg lite i undangömme en liten bit ut i skogen för att fixa i ordning så vi kunde sova där. När jag bäddat klart så gick jag in till huset igen och började poppa popcorn och tog fram lite läsk, chips och godis. Efter en liten stund så plingade det på dörren. Jag gick mot den men min super irriterande lillebrorsa han före med sin töntiga spiderman dräkt. Fan.

"Hej Timmy, vad trevligt att se dig och vilken fin superman dräkt du har!"

"Det är inte superman det är SPIDERMAN!!!!"

"Oj förlåt nu ser jag" Hur kunde hon vara så snäll mot en sådan idiot? En fråga jag undrat över länge. Men det var hennes val och jag orkade inte bry mig.

"Hej Olivia, Varför luktar det bränt?" Helvete, Popcornen! Jag släppte ner May på golvet och sprang upp för att stänga av plattan. När jag lyfte på locket slog ett os av brända popcorn över mig.

"MOM CAN YOU TAKE CARE OF TIMMY AND MAY? AMY IS HERE!" ropade jag så att hon skulle höra.

"Okey have fun don't stay up too late!" "What is that disgusting smell?"

"Eeh, I forget the popcorn.." Jag gick ner till Amy igen och tog henne i handleden och drog med henne upp och ut till boden. Det var det ända sättet att få henne ur vägen från Timmy och May hade jag förstått.

 

När sett den första filmen som var Djungelboken så övertalade Amy mig att vi skulle se SAW. Den var ganska läskig faktiskt. Vi skrek till några rejäla skrik några gånger. När filmen sen var klar så startade vi min dator och satte på min one direction lista på spotify. Fösta låten på listan var deras nyaste, Little Things. Vi både sjöng med, kanske lite för högt. Men kul var det i alla fall! Efter att ha dampat loss lite så satte vi oss ner och började snacka killar. Det blev mest One Direction men det var ju vårat vanliga samtals ämne så det tänkte vi inte så mycket på. Jag tyckte att Niall var sötast om jag måste välja någon men det var väldigt jämt. Hur kunde man se så perfekt ut, sjunga så perfekt och helt enkelt vara så perfekt. Jag kände hur ögon locken blev tunga och jag föll snabbt in i en djup och skön sömn.

 

Jag vakande av att det knackade på dörren. Jag väckte Amy och bad henne att öppna men hon vägrade. Vi gick långsamt fram till dörren med ett paraply i högsta hugg. Jag låste upp och öppnade försiktigt och där stod ingen mindre än Louis Tomlinson.

 

NIALLS POV

Vi hade precis packat in i bilen som skulle ta oss från hotellet i Milano till flygplatsen. Paul satte sig i förarsätet och vi andra spred ut oss i bilen. Efter tjugo minuters bilresa så var vi äntligen framme vid flygplatsen. Vi checkade in och efter som det var vårat privat plan så fick vi gå på direkt. Jag satte mig bekvämt i en stol och eftersom det var ganska kallt så drog jag på mig ett duntäcke. Louis kom och satte sig mitt emot mig och Liam tog en bild som han sedan la upp på twitter. Jag var trött efter två hysteriska dagar i Spanien och Italien så jag somnade jag ganska fort. 

 

Helt plötsligt så kände jag hur trycket förändrades i kabinen och planet sjönk neråt i en skrämmande hastighet. Snart så hördes ett ljudligt BOM och jag kände hur plantet krockade mot vattenytan. Hur ska detta gå?


Hej! Detta är våran nya story hoppas att ni gillar den :)

 

Ellen & Hanna

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0