3. Vilken underbar dröm

OLIVIAS PERSPEKTIV
Fan Louis varför sanning eller konka det var ju det värsta som fanns. Aja kanske inte lika farligt om man körde det med One Direction. Jag tog fram en flaska och snurrade den innan någon han protestera. Den stannade på Harry.
-Harry truth or dare?
-Truth.
-Okay say something that even the boys didn’t know, sa jag med ett förnuligt leende.
-ee I was a virgin ‘till I was 14, sa han och rodnade lite.
-14? BUT YOU SAID TO ME IT WAS THE FIRST TIME! Skrek Louis och alla stirrade på honom. Han gjorde en allvarlig min men sedan så började det rycka lite i hans mungipor sedan brast alla ut ett stort gapflabb. Sedan var det Harrys tur att snurra flaska. Den snurrade ett bra tag men tillslut så stannade den på Louis.
-Haha fair, hånskrattade han mot louis
-Dare
-I dare you to...han funderade en stund men sedan sken han upp.
-I dare you to take off you trousers, go out and scream really loud that you love Eleanor.
-Haha was that your best Hazza? You I almost do that every day, sa Louis och började ta av sig sina byxor. Han öppnade dörren och gick ut för att sedan springa runt i en cirkel i den lilla gläntan som var utanför boden. När han var klar som kom han in och satte på sig de lånade mys byxorna igen. Ja, de hade alla fått låna kläder efter som de inte kunde sitta i sina våta kläder. När Louis hade snurrat så hamnade den på Amy och hon sa sanning. Hon fick berätta om alla sina pojkvänner och efter hon var en såpass snygg tjej med sitt långa raka bruna hår och blåa ögon, perfekta ansikte utan hud problem och perfekta kropp, smal och stora bröst så hade hon ju haft en del haff men det längsta varade i typ en månad så hon var ju inte precis den bästa på långa förhållanden men hon hade i alla fall någon som ville ha henne till skillnad från mig som var lite mer kraftigt byggd halvlångt lite vågigt gingerhår gröna ögon som var inramade med ett par svarta glasögon. Det var inte sur över glasögonen de var faktiskt ganska stiliga och förbättrade konstigt nog mitt utseende. När hon var klar så snurrade hon flaskan och den hamnade på Niall.
-Truth or Dare, sa Amy.
-Dare.
-Okay haha, if everybodu close those eyes so should Niall kiss that one who looks cutiest in the room. Han började rodna som en tok och det var nog det gulligaste jag sett på länge. Jag stängde ögonen som Amy hade sagt och efter en liten stund så kände jag ett par varma läppar formas mot mina i en snabb kyss. Snabbt efter så höre jag hur amy bröt ut i skratt och alla öppnade ögonen och tittade konstigt på Amy.
-What is so funny, frågade Zayn.
-Hahaha Niall I didn't mean the lips. Alla stirrade på Niall som fortfarande satt framför mig fast nu röd som en tomat. Han slängde sig snabbt i närmaste säng och snart somnade han efter som man hörde hur han började mumla något om Italien och om ryktena är sanna så pratar han om sin dag. Efter det så kollade jag på klockan som visade halv fem. När vi sagt god natt så gick alla och la sig.

Nialls POV
Gud va pinsamt jag tror jag dööör. Varför var jag så dum och inte bara gav henne en kind puss. Aja gjort är gjort jag somnade snabbt och började drömma om hur dagen hade varit, hur vi gått på planet från Italien sedan kraschat och sedan kom hit men när jag kom till puss delen så blev det en helt annan situation plötsligt så låg Olivia och jag och hånglade för fullt på golvet och alla applåderade, det konstigaste av allt var att jag tycktes gilla drömmen. Jag väcktes av att min telefon ringde. Magiskt nog så hade alla våra telefoner klarat sig men det och våra plånböcker var det ända vi hade kvar. Jag såg hur displayen lös och en bild på Paul dök upp.
-Hi Niall can you explain why you and the guys aren't here yet? Just det han tog ju ett annat plan så han hade inte hört om kraschen alltså, konstigt han visste ju allt. Jag berättade om kraschen och att vi befann oss någonstans på västra Hisingen i göteborg. När jag gett Paul en vägbeskrivning så sa han att han skulle skicka en helikopter som skulle hämta oss om tjugo minuter. Jag gick upp och drog en hand igenom mitt blonda hår och tittade mig sedan lite ny vaket omkring. Jag hittade en bit papper och en penna. Jag bestämde mig för att skriva en lapp med våra telefon nummer och varför vi behövde lämna så tidigt. När jag var klar så la jag den på det lilla bordet och började väcka killarna. Tjugo minuter senare så att vi i helikoptern på väg till stockholm fortfarande i våra lånade kläder. Ännu en anledning till att träffa dem igen tänkte jag och föll sedan in i en drömlös sömn.

Amys POV
Jag vaknade faktiskt av mig själv för första gången på länge och stolt över att jag lyckats sova till halv två. Olivia som nog var den största sömntutan i världen sov såklart fortfarande så jag bestämde mig för att väcka henne genom att hoppa i hennes säng. Men sen kom jag på att det kändes som om något saknades. Just vart är One Direction? Haha va töntigt det lät men det var ju sant de var ju här när vi somnade. Eller var det bara en underbar dröm? Jag letade lite desperat ett tag men utan lycka. Jag satte mig på en stol som var intill det lilla bordet och hade helt tappat lusten att väcka Olivia. Jag satte handen på bordet och då kände jag en liten pappersbit jag tog upp den och på stod det en liten text.

Hi! Sorry but Paul (our security guarder) called and send us a Helicopter and we have to leave because we must preform at Swedish x-factor tonight but call or text us (Our number will stand on the notes backside) when you have woke up and we didn't want to wake you up 'cause you both look so cutie.
Niall :)

AAAAAHHH, jag skrek ut som om jag var helt galen och Olivia satte sig yrvaket upp och stirrade på mig som om jag var en idiot.
-Olivia du kan inte gissa vad som har hänt.
-Ne det kan jag inte så kan du berätta? Jag berättade vad Niall hade skrivit och hon rodnade lite. Haha hon hade alltid haft Niall som en liten favorit. Precis som jag tyckte att Harry var helt underbar.


Hej kul att det är några som har hittat hit till våran lilla fanfic. Hoppas att ni kommer att trivas och att ni kommenterar värmer supermycket. Kommer att förmodligen komma upp dagliga kapitel som Hanna och Jag (Ellen) turas om att skriva. Det blev dock inget kapitel igår då jag hade en heldel skolsaker att fixa innan skolan skulle börja igen efter lovet. Ellen xx :)



Kommentarer
anna

superbra ! önskar detta hände mig själv ! <3

Svar: Haah, det gör vi alla..... ;D
LittleThings

2012-11-06 @ 08:05:55
alexandra

lol aa

2012-11-13 @ 13:00:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0