4. Tickets

Tidigare

(Amys POV)
Jag berättade vad Niall hade skrivit och hon rodnade lite. Haha hon hade alltid haft Niall som en liten favorit. Precis som jag tyckte att Harry var helt underbar.

Olivias POV

Gud, jag hade träffat one direction. Till och med sovit i samma rum som dem, varit i samma rum och till och med kysst en från one direction. Niall. Han och hans underbara, sätt. Åh, jag hade KYSST Niall! Eller faktiskt rättare sagt han hade KYSST MIG! Det kanske var en konsekvens men "hell no"! (ursäkta språket) Det hade varit underbart. Och vi hade fått deras nummer också! Jag kunde nästan allas utantill nu, fast Amy bara små skrattade när jag rabblade upp dem...
-Ska vi lyssna på lite musik? Flög det plötsligt ur Amy. Hon kanske ville bryta tystnaden, för ja, det hade varit ganska tyst medan jag tänkt. Jag gick mot datorn utan att svara, jag tror hon förstog ändå. Jag öppnade spotify och startade little things. Med, såklart, One Direction. Jag tror ingen av oss kunde ändå riktigt sätta sig in i vad som hänt. Men jag minns allt i ända liten detalj.
-Du, jag tror jag måste hem snart. hörde jag plötsligt Amy klämma fram.
-Aha, okej. Men behöver du en telefon? svarade jag ändå lite paralyserad av mina tankar.
-Uhm, nej. hörde jag henne svara. Jag såg på henne medan hon letade efter hennes telefon i väskan. Hon fann den snabbt och hon förde mobilen mot örat. Jag stängde ögonen och undrade hur länge vi hade varit uppe igår egentligen. Jag var faktiskt rent taget skit trött! Jag var så nära på att somna när jag plötsligt hör Amy säga något.
-Va sa du? Klämde jag fram efter att inte uppfattat vad hon sagt. Jag hörde att hon suckade och sa;
-Asså, jag måste hem nu, mamma ville något. Men vi ses! Hejdå!
-Hej hej. Jag hörde hur hon slamrade ut ur dörren med hennes saker. Jag var nu kvar helt ensam i det lilla huset. Jag gick till sängarna där Niall hade legat och sovit och kände hur det fortfarande luktade Niall. Mm. Jag kunde dö lycklig nu. Jag kände hur ögonlocken sakta började bli tyngre och tyngre och till slut föll jag i en djup sömn.
 
Amys POV
 
Usch, jag var alltid vungen att packa seriöst för mycket saker. Jag tog väskan över axeln och kände hur några droppar föll ner på huvudet. Asså jag och min otur borde få ett pris! Efter bara några meter kom skyfallet ner. Jag kände hur vattnet läckte in i skorna, fy! Men jag kunde glädja mig med att jag skulle vara hemma på bara någon minut, tur att jag och Olivia bodde så nära varandra! Och jaa, efter bara två minuter så var jag hemma. Jag öppnade upp dörren hem och slängde väskan på golvet.

HALLÅÅ! Vrålade jag samtifigt som jag började gå mot vardagsrummet, där mamma ofta befann sig.
-Hej älskling! Du jag har ett par jätte glada nyheter till dig! Jag följde rösten till tv soffan och jag satte mig i soffan bredvid henne.
-Jaa, berätta..! Svarade jag nyfiket.
-Okej, jo du vet bandet du gillar. hmm, vad hette dem nu igen...?
-ONE DIRECTION JA! Brast jag ut, nu gällde det något rejält bra!!
-Joo så var det ja! Joo det är såhär att dem ska ju ha en konsert i London snart och..
-OMG OMG OMG!! Skrek jag av lycka.
- Ja ja, ta det lugnt nu gumman! Sa hon lite halvt skrattande.
-Mamma, detta är allvar.
-Okej okej! Jag berättar nu. sa hon och jag kröp närmare..
-Jag har bokat in dig och Olivia på en one direction konsert i London!
-Mamma du skojjar!! DU SKOJJAR!!! AAAHH!! IIHHH!! Jag hoppade upp av glädje!
-Och, ni ska få bo själva på ett hotell plus att ni får gå på deras skivsignering!
-Mamma, jag älskar dig!!! skrek jag ut av glädje och gav henne en bamse kram. Jag tackade tusen gåger och sedan bar jag upp min väska på rummet och la mig i sängen. Jag tittade upp i taket och fantiserade om konserten. Åh vad vi skulle ha roligt! Och bo själva på ett hotell! Jag längtade verkligen. Jag tänkte att jag kunde sms:a Olivia om den glada nyheten så jag tog upp mobilen ur fickan och öppnade kontakt listan. Jag skrollade sakta ner bland kontakterna. Jag stannar vid bokstaven H. Jag ser Harry Styles nummer. Jag öppnar det för att skicka iväg ett sms, jag skriver en liten kort text och utan att tänka mig för så har jag skickat det. Jag ångrade mig redan.
 
Harrys  POV
 
Vi satt i privat helikoptern på väg mot Stockholm. Jag var ganska trött, eftersom Niall hade väckt mig mitt i sömnen. Jag tittade på Niall och märkte att han sov. Jag kände att jag hade börjat bli ganska uttråkad just nu. Jag började fippla med mobilen, det blev mest av att kolla twitter. Jag kände att jag plötsligt fick en stor lust av att sova jag med. Men då plingar det till i mobilen.
 
"Hi, do you remember me? I'm Amy from yesterday, you know? The one with the long brown hair! :D Yeah, hope we meet up again sometime! xx"
 
Jag tittade på sms:et länge. Ja, det var såklart man inte glömde bort dem i första taget, särskilt inte Amy, med hennes vackra långa kastanjebruna hår och dom där klar blåa ögonen. Jag kände hur dåsigheten tog över och att jag somnade på planet, men bara efter någon timme så väcktes jag. Det var dags att uppträda på X Factor Sverige.
Så där ja! Då var del 4 ute! Kommentera gärna vad ni tyckte om den! PS. Förlåt att den inte kommit upp tidigare men som sagt, LIVET KOMMER IMELLAN IBLAND.. ;) Aja! Hoppas ni gillade den!


Kommentarer
Zarah

SUPER ! :D

Svar: Man tackar!! :D Du ska veta att den går rakt in i hjärtat på en ;) /Hanna
LittleThings

2012-11-08 @ 07:55:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0