5. A-barn och bortskämda ungar

Tidigare
Jag tittade på sms:et länge. Ja, det var såklart man inte glömde bort dem i första taget, särskilt inte Amy, med hennes vackra långa kastanjebruna hår och dom där klar blåa ögonen. Jag kände hur dåsigheten tog över och att jag somnade på planet, men bara efter någon timme så väcktes jag. Det var dags att uppträda på X Factor Sverige.
Olivias POV

Jag gick runt i den lilla boden med One Directions nya singel Little things på högvolym och städade lite. Det var skönt att det var höstlov, att gå andra året är inte det lättaste med alla läxor och prov och sådant. Men jag var glad över min kunskaper. Jag hade gått ut grunskolan med A i alla ämnen utom idrott där jag hade B då jag hade noll boll kontroll. Jag går en musiklinje efter som det är min allra största passion, jag har till och med en egen lite studio med inspelings grejer och är hyfstad på de flesta insrument. När jag nästan var klar så kännde jag hur mobilen vibrerade till i fickan, jag tog upp den och såg att det var ett sms från Amy Bästa bästiiis <3<3<3
 
"Ooh gud du kommer inte tro mig nu men... MAMMA HAR FIXAT VIP BILJETTER TILL ONE DIRECTION FÖR OSS!  Vi kommer att få bo på hotell ensama över jul typ 23-27 :D.Ring mig sen"
 

Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag läste smset fler gånger innan jag kännde hur fangirlet började ta över och heltplötsligt så skrek jag och hoppade runt som en galning. Nu fattade jag äntligen hur alla andra som jag under en lång tid skrattat ut kunde hålla på såhär. När jag hade dampat klart så ringde jag upp Amy.
"Hey Guurl. Vas Happenin'?" Svarade hon
"Hej på dig med, nej men aahh asdfghjkl fattar inte att vi har biljetter vi kommer att få träffa de igen! Hoppas att de kommer ihåg oss" sa jag.
"Jo Harry minns mig i alla fall haha smsade lite med honom när jag kom hem, men vill du komma över? De ska ju vara med på svenska x-factor ikväll och så kan vi planera resan lite om du vill."
"Ja det vore kul, vänta lite ska bara fråga mamma." Jag gick ut och låste, gick ut på den lilla stigen som var typ 50 meter och ledde till hustes bakdörr. Jag öppnade den och letade upp mamma som stog i tvättstugan.
"Hi Mom" Sa jag lite charmigt för att få henne på bra humör så hon inte skulle få ett spel och ta upp den gamla vanliga visan om att jag aldrig är hemma, bara umgås med Amy och inte tar hand om mina syskon. SERIÖST! Jag är 17 en lillebror på 9 och en syster på 2. Kanske inte de roligaste lek kamratera, eller?
"Yeah Olivia what do you want?" Fan hon gick inte på det. Ja, ja det var bara att forstätta och hoppas på det bästa.
"Guess what?"
"It have somthing to do with One Direction, what have they do now?" Sa hon lite uttråkat och tittade upp ifrån strykandet.
"Eem, At christmas they have a conster and a wonder if I could go and see it with Amy?"
"Yes, of corse you schould go! Maybe you stop talking abuot them al the time then." Sa hon först glatt men blev mer och mer ironisk. Men hon sa JA!
"But how did you get tickets? If I don't mistake myself I think they are the moste Popular boy band in the world"
"Liza" Sa vi i munnen på varandra och började skratta. Hon gjorde verkligen allt för att inte Amy skulle deppa ihop efter hennes skillsmässa. Fast hon jobbade ju som chef över någon viktig firma så hon hade ju råd med allt. Det roliga var ju att Amy inte hade varit gladare. Hon tyckte till och med själv att hennes pappa var en svin som hade varit otrogen mot Liza. Men hon klagade inte, inte jag heller för den delen. Det var både komiskt och ganska bra för mig också att vara hennes kompis då. Miss ta mig inte nu! Jag än absolut inte vän med henne bara för att hon har en rik mamma, utan för att hon är den mest undebaraste vännen í världen som man kunde prata om allt med.
"But how long will you be there and what would you do when you there?"
"I thing we take the plane at 23th December and going hom at 27th if that okay? And We're going to the consert at 24th and the meet them after that, and then we have a little time for shopping."
"That sounds great"
"Okay mom, but can I go to Amy now 'couse we're going to see One Direction on x factor sweden and plan a little for the tripp." Hon nickade och jag gav henne en lång kram och tackade henne så mycket och lovade att vara hemma till lunch.m Jag gick och tog en snabb dusch och bytte sedan om till min OnePeace som var i den brittiska flaggan. Tog på mig mina hemma snickrade Converse som var i grönt, gult, blått och rött. Ja, Elevhemmen på Hogwarts alltså. Jag gick ut på gatan och började gå, bara tre minuter senare stog jag i hallen av Amys hus. Ja, jag hade gått in utan att knacka men vi typ bodde hos varandra så det var bara normalt för oss. Det hände att jag sa mamma till Liza men då bara skrattade hon.
"Hey there pretty boy" sa hon med en rysskdilekt som fick mig att skratta så jag snart hade böjt mig dubbel vikt och kippade för att kunna andas efter den våldsamma skratt attacken. Det var ett så typiskt directioner skämt från The Adventurous Adventures of One Direction. När vi hade radat upp snacks och sådant (ja vi var lite onyttiga idag igen! Bara ut och träna sedan) Så satte vi på TV efter som klockan var fem i åtta. Fem minuter gick fort och när vi höre x factor introt så blev vi båda exalterade och kunde knappt sitta still. Efter att de delatagare som var kvar hade kört en cover på What makes you beautiful så började introt på Live while we're young spelas och jag så hur dem kom utspringades och jag så hur Niall tittade in i kameran och jag kännde mig yr av hanns blå fina ögon.
 
Nialls POV

Efter att deltagarna spelat en faktiskt bra cover på what makes you beautiful så började introt på Live while we're young spelas och vi sprang ut på scenen. Jag tittade in i närmsa kameran och jag såg djupt in i den i en blick menad till Olivia...

:O Vad hände håller Niall på att bli kär och inte tycker att "kyssen" Var så pinsamm i alla fall. Men jag är såååå ledsen för sämst uppdatering önskar verkligen att jag lagt ner mer tid på detta då jag inser nu när jag väl skriver hur kul det är :) Men vill be om ursäkt och lovar att bättra mig och kankse att det kommer upp ett litet kapitel i natt bara för att jag älska er som läser och har lite skuldkännslor men i alla fall hoppas att ni gillar det och så får ni ha en trevlig kväll :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

littlethingsff.blogg.se

Olivia är från Göteborg och är 17 år gammal. Hon bor i en villa med sin mamma, pappa, störiga brorsa och halv gulliga lillasyster. Hon har det mesta hon behöver, det vill säga ett piano, en gitarr och annan inspelnings utrustning. Amy är också 17 och bor i en likadan villa på Olivias gata. Hon bor där med sin mamma. Hon har inga syskon så därför tar hon gärna hand om Olivias. Hon gillar att dansa och har hjälpt Olivia i många lägen.

RSS 2.0